Skuteczna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa?

Skuteczna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa?

Jak inaczej przekonać do usługi lub artykułu niż przekonując prawdopodobnego klienta, że to, co oferujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Przedstawić mu to oczywiście na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

zdjęcia lotnicze

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w jakiej nadawca nie wyłącznie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale również zezwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego typu reklamy są wiarygodną nowością, skutkiem tego, że poprzednio nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technikę. Obecnie reklamą interaktywną równie odpowiednio można nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, może głosować na temat losów bohaterów, lecz reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja czyli szansę decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór najlepszych kampanii interaktywnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę pośród tego typu reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w jakiej chodziło o to, by odbiorca mógł samodzielnie opracować swój osobisty smak deseru, łącząc poszczególne jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni najlepszą na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z kodem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, można było zobaczyć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była wydajna musi nie tylko kojarzyć mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, aby kontrahent, jaki już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, który dobrze mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem uprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest na ogół ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na stronę internetową czy banner, ale cały szereg narzędzi, które zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, by był on trafny technicznie i bezproblemowy.